PERANCANGAN SISTEM INFORMASI PENJUALAN BERBASIS WEBSITE PADA DIVISI PERCETAKAN CV MEDIA ONE MART MAKASSAR
DOI:
https://doi.org/10.31963/jba.v3i2.4410Keywords:
Information System, Sales, Website.Abstract
This research aimed to determine: 1) the design of a web-based sales information system in the Printing Division of CV Media One Mart Makassar; 2) customer perceptions of the web-based sales information system in the Printing Division of CV Media One Mart Makassar. The issue examined in this study was the digital marketing (Facebook, Instagram, Tokopedia, and Shopee) utilized in the Printing Division of CV Media One Mart Makassar, which was not managed properly. The method used in this study was the waterfall method, consisting of: 1) requirement analysis; 2) design; 3) implementation; 4) verification; 5) maintenance. Data collection techniques employed were questionnaires and interviews. The data analysis technique used was quantitative data analysis. The result of this research indicated that: 1) The design of the web-based sales information system was created using a Content Management System (CMS) through the stages of planning, visualization, designing the interface, and integrating separate elements into a cohesive whole; 2) Customer perceptions of the web-based sales information system were categorized as "strongly agree" for utilization.Downloads
Published
2023-12-20
Issue
Section
Articles
License
JBA memiliki copyright notice sbb:Â
- Penulis memperoleh hak cipta dan mengizinkan pihak jurnal untuk memiliki hak menerbitkan artikel penulis secara bersaman sebagaimana yang diizinkan oleh  Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License yang mana mengizinkan pihak lain untuk menyebarkan publikasinya dengan tetap menyebutkan pihak yang menerbitkan artikel tersebut.
- Penulis dapat membuat pengaturan kontrak tambahan yang terpisah untuk kepentingan distribusi non-esklusif dari versi terbitan jurnal tersebut dengan pengakuan atas pubikasi awalnya dari jurnal ini.
- Penulis diizinkan dan didorong untuk membagikan artikel mereka via online misalnya pada repositori institusinya atau website milik penulis sebelum dan selama proses pengiriman jurnal hanya ketika tindakan tersebut dapat menyebabkan pertukaran yang produktif juga citation yang lebih besar dari artikel yang dipublikasikan. (See The Effect of Open Access)