PENGARUH GREEN MARKETING TERHADAP MINAT BELI PRODUK AVOSKIN (STUDI KASUS PADA FOLLOWERS AKUN TWITTER @AVOSKINBEAUTY)
DOI:
https://doi.org/10.31963/jba.v2i2.3776Keywords:
Green Marketing, Minat BeliAbstract
This research was conducted on followers of @avoskinbeauty twitter account. This research aimed to find out the effect of green marketing on buying interest in Avoskin products on the followers of @avoskinbeauty twitter account. The type of research used was associative research. Sampling technique used was stratified purposive sampling. Data collection techniques were carried out using questionnaires distributed to 100 followers of @avoskinbeauty twitter account. The data obtained were analyzed using simple linear regression analysis, coefficient of determination and t-test with the help of SPSS 25.0 program. The results of this research indicated that green marketing had a positive and significant effect on buying interest in Avoskin products on followers of @avoskinbeauty twitter account. Green marketing contributes 28.3% in influencing the buying interest of followers of the @avoskinbeauty twitter account towards Avoskin products.Downloads
Published
2022-12-23
Issue
Section
Articles
License
JBA memiliki copyright notice sbb:Â
- Penulis memperoleh hak cipta dan mengizinkan pihak jurnal untuk memiliki hak menerbitkan artikel penulis secara bersaman sebagaimana yang diizinkan oleh  Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License yang mana mengizinkan pihak lain untuk menyebarkan publikasinya dengan tetap menyebutkan pihak yang menerbitkan artikel tersebut.
- Penulis dapat membuat pengaturan kontrak tambahan yang terpisah untuk kepentingan distribusi non-esklusif dari versi terbitan jurnal tersebut dengan pengakuan atas pubikasi awalnya dari jurnal ini.
- Penulis diizinkan dan didorong untuk membagikan artikel mereka via online misalnya pada repositori institusinya atau website milik penulis sebelum dan selama proses pengiriman jurnal hanya ketika tindakan tersebut dapat menyebabkan pertukaran yang produktif juga citation yang lebih besar dari artikel yang dipublikasikan. (See The Effect of Open Access)