OPTIMALISASI KUALITAS PELAYANAN MAHASISWA MELALUI PENGELOLAAN ARSIP DINAMIS DI PERPUSTAKAAN POLITEKNIK NEGERI MANADO
DOI:
https://doi.org/10.31963/jba.v2i2.3710Keywords:
service quality, optimization, dynamic archive managementAbstract
Libraries are institutions that carry out service-based activities. The fact is that to borrow books in the library needs long time affecting completion of students’ final project. There are also library officers serving students angrily. Consequently, many students look for books elsewhere. It is assumed that the optimization of student service quality is influenced by dynamic archive management at the Manado State Polytechnic Library. This study uses quantitative analysis in the form of multiple regression and correlation levels by carrying out several tests, namely classical tests such as multicollinearity, heteroscedasticity, and autocorrelation tests using the SPSS version 26 computer program. The results of the research showed that archive management storage systems, archive management officers, archive managemet knowledge have a positive and significant impact on students’ satisfaction. Meanwhile, archive managemet equipment had no effect on students’ satisfaction.Downloads
Published
2022-12-24
Issue
Section
Articles
License
JBA memiliki copyright notice sbb:Â
- Penulis memperoleh hak cipta dan mengizinkan pihak jurnal untuk memiliki hak menerbitkan artikel penulis secara bersaman sebagaimana yang diizinkan oleh  Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License yang mana mengizinkan pihak lain untuk menyebarkan publikasinya dengan tetap menyebutkan pihak yang menerbitkan artikel tersebut.
- Penulis dapat membuat pengaturan kontrak tambahan yang terpisah untuk kepentingan distribusi non-esklusif dari versi terbitan jurnal tersebut dengan pengakuan atas pubikasi awalnya dari jurnal ini.
- Penulis diizinkan dan didorong untuk membagikan artikel mereka via online misalnya pada repositori institusinya atau website milik penulis sebelum dan selama proses pengiriman jurnal hanya ketika tindakan tersebut dapat menyebabkan pertukaran yang produktif juga citation yang lebih besar dari artikel yang dipublikasikan. (See The Effect of Open Access)