PENGARUH BRAND AMBASSADOR TERHADAP BRAND IMAGE PRODUK WARDAH PADA MAHASISWA POLITEKNIK NEGERI UJUNG PANDANG
DOI:
https://doi.org/10.31963/jba.v1i2.3006Keywords:
Brand Ambassador, Brand Image, Produk WardahAbstract
This study aims to determine the effect of brand ambassador of brand image of wardah products used by students of Politeknik Negeri Ujung Pandang. The problem of this study is that some students feel wardah’s brand ambassadors have not influenced them to use the wardah products. The study is conducted in Politeknik Negeri Ujung Pandang. Based on purposive sampling method, a total number of sample is 83 students of business administration department. Interviews and questionnaire was used to get the data of this study. This study showed that brand ambassador impact significantly brand image of wardah products for students of business administration department. The determination coefficient of this study is 0,36% meaning that the percentage of brand ambassador affects brand image at 36%, while 74% of brand image are influenced by other variables.Downloads
Published
2021-12-03
Issue
Section
Articles
License
JBA memiliki copyright notice sbb:Â
- Penulis memperoleh hak cipta dan mengizinkan pihak jurnal untuk memiliki hak menerbitkan artikel penulis secara bersaman sebagaimana yang diizinkan oleh  Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License yang mana mengizinkan pihak lain untuk menyebarkan publikasinya dengan tetap menyebutkan pihak yang menerbitkan artikel tersebut.
- Penulis dapat membuat pengaturan kontrak tambahan yang terpisah untuk kepentingan distribusi non-esklusif dari versi terbitan jurnal tersebut dengan pengakuan atas pubikasi awalnya dari jurnal ini.
- Penulis diizinkan dan didorong untuk membagikan artikel mereka via online misalnya pada repositori institusinya atau website milik penulis sebelum dan selama proses pengiriman jurnal hanya ketika tindakan tersebut dapat menyebabkan pertukaran yang produktif juga citation yang lebih besar dari artikel yang dipublikasikan. (See The Effect of Open Access)